Klubben

Vi är idag drygt 40 medlemmar, många från Hyssna men även från andra orter. Fotoklubben bildades 1954 och är således mer än 60 år. Vi verkar för en jämställd förening där alla har en självklar plats.

Träffar

Klubben har i dag 10 möten per år med bildvisningar, tävlingar, bildbedömningar och föredrag. Utöver detta ett antal aktiviteter som t.ex. utställningar och fotoresor. Vi har många inom klubben med ett stort kunnande inom fotografi och bildbehandling.

Tävlingar

Förutom interna tävlingar finns årligen återkommande tävlingar som vi är aktiva  i och tävlar mot andra kubbar runt om i landet, ett sätt att få visa upp egna bilder, få uppskattning och kritik på ett konstruktivt sätt.

Utbildningar

Klubben anordnar utbildningar i olika former utifrån önskningar och behov som t.ex.kamerateknik, bildbehandling, bildpresentation, studiofoto m.m.

Kontakt

Har du frågor är du välkommen att ta kontakt med nedanstående eller gå in på hemsidan där programmet och annan information finns. Du är även välkommen till något av våra möten direkt, se kontaktinformation för tid och plats.

Klubblokal

Vår klubblokal ligger numera i Sätila, på Björlandavägen 11. Vägvisning, från Sätila centrum mot Björlanda/Göteborg, sista huset (fd fabrikslokal) på vänster sida innan 50 blir 70 km/t.

Klickar här för att ladda ner en kort introduktion till klubben för nya medlemmar.